Monday, May 14, 2012

NoLifeWithout'Curls

Iedereen heeft ander haar; stijl,krul,slag, en misschien wel een mix van deze drie!
Mijn favoriete is de krul!
Ze geven je een glamour feeling en geven je een totaal ander uiterlijk!
Maar hoe maak je ze nou?
En wat zijn de trends?

1.Krultang
De bekendste en meest gebruikte methode!
Ik heb laatst ook een krultang van mijn moeder gekregen waar ik haar eeuwig dankbaar voor ben!
Je kan de tang op verschillende manieren gebruiken:
1.Pak een plak en draai die om de krultang heen, zet het vast met de klem van de krultang.
het enige nadeel is dat er steeds een knik in de krul kan zitten door de klem van de krultang.
2.Pak weer een pluk en zet de puntjes van de pluk vast met de krultang en rol zo de pluk op.

Je kan de pluk na 10/15 seconden los laten, je weet het zeker als het buitenste haar om de krultang ook warm is. Het heeft geen zin om haarspray te spuiten als de pluk nog om de krultang zit omdat je dan alleen het buitenste haar sprayt, je kan dit het best doen of voor of na het krullen!


2. Papillotten
Je zult ze vast wel ergens hebben gezien, maar word toch nog weinig gebruikt.
Dat komt misschien omdat dit al een best oude methode is!
En zijn buigbare staafjes waar je een pluk haar omwikkeld en daarna de staafjes buigt zodat het vast blijft zitten.
Je kan de staafjes zolang inhouden als je wilt, want hoe langer hoe beter!

3.Rollers
Dit is denk ik wel de aller oudste methode!
En je hebt ze vast al een paar keer op tv voor bij zien komen maar toch hoor je er niet zo heel veel meer van!
Het zijn simpele rollers waar je (wederom) een pluk om heen draait en het vast zet met een speld.
Ook dit laat je een tijdje zitten.

Voor alle drie geld dat je de plukken rond je gezicht het best naar buiten kan draaien zodat je geen pluk in je gezicht heb hangen.



Trends:

1.Kammen! Nou denk je misschien dat het zonde is maar het resultaat mag er zijn.
Je krijgt een mooie look door je krullen/slag!


2.Afrohaar, ja je ziet het steeds vaker maar toch lopen er nog niet veel mensen mee over de straat.
Misschien omdat wij in Nederland wonen en de term 'go crazy' hier niet bekend is.
het is niet de bedoeling dat je een hoge afro hebt, maar gewoon een hele boel kleine krulletjes
Beyonce zie je er nu bijna elke dag mee rond lopen, zij zal ook vast de trendsetter zijn geweest.


3.En als laatst wavey! oo kwel de strandlook genoemd. Als je lekker een dagje naar het strand bent geweest en een lekkere duik in de zee hebt genomen heeft je haar niks nodig. door het gewoon op te laten drogen krijg je deze look al!
Ook kan je het doen  door een pluk 1x om je krultang te draaien en op en neer te gaan met je krultang.
Helaas is dit wel slecht voor je haar, achja, dan maar naar het strand!

Pak je krultang maar uit de kast en krullen maar!

liefs,
Trix

2 comments:

  1. Super =]! I love krulletjes =]! Echt zo leuk, ik baal dat ik niet elke dag krullen kan doen. Gelukkig heb ik slag in mijn haar, dan heb ik het toch nog een beetje krullend.

    xxx Katy ^^!

    ReplyDelete
  2. Superleuk ! Ik krul mijn haar zelf nooit, ik heb een paar jaar elke dag mijn haar gestijld, maar nu is mijn haar helemaal droog dus ik ben ermee gestopt (:

    xx

    ReplyDelete